MKE interim diensten

Interim projectmanager huisvesting: meer dan capaciteit

projectmanager huisvesting

Interim projectmanagers huisvesting

Bij MKE weten we hoe uitdagend huisvestingsprojecten zijn. Van verhuizingen en renovaties tot nieuwbouw en innovatieve werkplekconcepten, ieder project brengt complexiteit met zich mee. Een soepele overgang, strakke planning en succesvolle afronding, is essentieel bij huisvestingsprojecten. Een ervaren projectmanager ondersteunt met deskundige begeleiding en een vlekkeloos proces. Onze interim-dienstverlening biedt méér dan alleen extra capaciteit. Onze professionals bieden gespecialiseerde expertise en een frisse blik op verschillende huisvestingsprojecten. Zij zorgen voor grip, overzicht en resultaat.  

Kies voor een projectmanager huisvesting wanneer:

De organisatie extra capaciteit nodig heeft op het gebied van projectmanagement. Zonder lange termijn verplichtingen.

De organisatie extra specialistische kennis nodig heeft bij huisvestingsprojecten

Er tijdens het project meer focus nodig is op tijd, kwaliteit en budget

Processen geoptimaliseerd moeten worden om risico’s te minimaliseren en een kostenbewuste uitvoering te realiseren.

Onze aanpak

Zo maken de projectmanagers huisvesting van MKE verschil

Huisvestingsprojecten vragen om grondige planning, effectieve coördinatie en strategisch inzicht. Onze interim projectmanagers huisvesting ondersteunen teams met een volle agenda die een groot project niet volledig kunnen overzien. Ook beschikken onze projectmanagers over specifieke kennis op het gebied van ruimtegebrek, projectmanagement en budgetbeheer. Snelgroeiende of veranderende organisaties hebben vaak te maken met veranderende eisen op het gebied van huisvesting. De projectmanagers van MKE ondersteunen bij het managen van meerdere stakeholders, leveranciers en deadlines. Zo hebben organisaties een centrale regisseur in huis die zowel overzicht als kennis heeft over het project. Met ervaring in uiteenlopende branches en een praktische, resultaatgerichte aanpak, zorgen onze professionals dat projecten niet alleen op tijd, maar ook binnen budget worden afgerond. 

Deze taken nemen onze projectmanagers uit handen:

  • Inventarisatie en analyse: het in kaart brengen van wensen, eisen en doelen van de organisatie en de stakeholders. 
  • Projectplanning: het opstellen van een realistisch tijdspad en budget. 
  • Stakeholdermanagement: het afstemmen van belangen tussen directie, medewerkers, leveranciers en externe partijen. 
  • Leveranciersselectie: begeleiden van aanbestedingen en contractonderhandelingen. 
  • Coördinatie en uitvoering: het dagelijks aansturen van teams en leveranciers om een soepele voortgang te waarborgen. 
  • Risicomanagement: het signaleren en mitigeren van risico’s om vertragingen en overschrijdingen te voorkomen. 
  • Communicatie: transparant communiceren met alle betrokkenen om draagvlak te creëren en verwachtingen te managen.

Onze expertisegebieden

  • Werkplekconcepten: het vormgeven en realiseren van inspirerende werkomgevingen. 
  • Verbouwingen & rennovaties: we brengen huisvestingsbehoefte in kaart en managen verbouwingen en rennovaties. We zijn de schakel tussen betrokken partijen. 
  • Verhuismanagement: we managen het verhuisproces van begin tot eind. Wij coördineren de logistiek, zorgen voor minimale onderbrekingen en begeleiden medewerkers in de transitie naar de nieuwe werkplek. 
  • Ruimteoptimalisatie: we geven advies over het efficiënt inrichten van prettige werkomgevingen zoals flexwerkplekken, vergaderruimtes en gemeenschappelijke zones. 
Wat ons anders maakt

Aanpak van onze projectmanagers huisvesting

  1. Initiatie en analyse: de projectmanager begint met een uitgebreide analyse van de opdracht en het project. We definiëren de doelstelling en brengen stakeholders in kaart. 
  2. Projectplanning: we stellen een gedetailleerd projectplan op. We delen het project op in duidelijke fasen met haalbare projectplanning. Ook beramen we de kosten en stellen we het budget vast. We bepalen de rollen en verantwoordelijkheden van het team. 
  3. Strategische coördinatie: de projectmanager coördineert en begeleidt het projectteam en andere betrokken partijen. Stakeholders krijgen regelmatig updates en rapportages.  Ook identificeren we mogelijke risico’s en treffen we proactief maatregelen.
  4. Implementatie en uitvoering: de daadwerkelijke uitvoering van het project, waarbij de projectmanager zorgt dat alles volgens plan verloopt. We waarborgen deadlines en kwaliteit. Eventuele obstakels lossen we snel op en sturen externe partijen zoals aannemers en of ontwerpers aan. 
  5. Evaluaties: na afronding van het project evalueert de projectmanager de resultaten. Indien nodig neemt een verandermanager het over om medewerkers te laten wennen aan een nieuwe werkplek of locatie. 
Kom in contact met ons

Klaar voor een volgende stap?

Neem direct contact op voor een vrijblijvend gesprek!  

 

Kom in contact met ons

We helpen je graag!

Neem direct contact op voor organisatieadvies. We reageren binnen één werkdag op je aanvraag.