Een goed georganiseerde werkomgeving de sleutel is tot succes. Een facilitair projectmanager zorgt voor de organisatie en uitvoering van facilitaire projecten, variërend van klein en eenvoudig tot grootschalig en complex. Onze ervaren facilitair projectmanagers helpen organisaties met facilitaire vraagstukken zoals verhuizen, verbouwen of verduurzamen. We zetten onze expertise in om facilitaire projecten van begin tot eind professioneel te begeleiden. Een facilitair projectmanager is de schakel tussen de organisatie, leveranciers en uitvoerende partijen. Complexe vraagstukken of te maken met strakke deadlines en budget? Facilitaire projectmanagers van MKE ontzorgen en bieden de juiste expertise.
Extra capaciteit nodig heeft op het gebied van projectmanagement. Zonder lange termijn verplichtingen.
Extra specialistische kennis nodig heeft bij facilitaire projecten
Tijdens het project meer focus nodig heeft op tijd, kwaliteit en budget
Processen wil optimaliseren, risico’s wil minimaliseren en een kostenbewuste uitvoering wil realiseren.
Facilitaire projecten zoals verhuizingen, procesoptimalisaties, nieuwbouw en renovaties of implementatie van nieuwe diensten, vereisen gedetailleerde planning, effectieve samenwerking en strategisch inzicht. Onze facilitair projectmanagers bieden uitkomst voor teams die, door drukke agenda’s, onvoldoende capaciteit hebben om complexe projecten te overzien. Onze facilitair projectmanagers hebben ruime kennis van ruimtebeheer, projectmanagement en budgetbewaking. Ze coördineren meerdere stakeholders, leveranciers en strakke deadlines, zodat er altijd één centraal aanspreekpunt is met volledig overzicht en expertise. Dankzij ervaring in diverse sectoren en een praktische, doelgerichte aanpak zorgen onze professionals ervoor dat projecten niet alleen tijdig, maar ook binnen budget worden afgerond.
1. Initiatie en analyse: de projectmanager begint met een uitgebreide analyse van de opdracht en het project. We definiëren de doelstelling en brengen stakeholders in kaart.
2. Projectplanning: we stellen een gedetailleerd projectplan op. We delen het project op in duidelijke fasen met haalbare projectplanning. Ook beramen we de kosten en stellen we het budget vast. We bepalen de rollen en verantwoordelijkheden van het team.
3. Strategische coördinatie: de projectmanager coördineert en begeleidt het projectteam en andere betrokken partijen. Stakeholders krijgen regelmatig updates en rapportages. Ook identificeren we mogelijke risico’s en treffen we proactief maatregelen.
4. Implementatie en uitvoering: de daadwerkelijke uitvoering van het project, waarbij de projectmanager zorgt dat alles volgens plan verloopt. We waarborgen deadlines en kwaliteit. Eventuele obstakels lossen we snel op en sturen externe partijen zoals aannemers en of ontwerpers aan.
5. Evaluaties: na afronding van het project evalueert de projectmanager de resultaten. Indien nodig neemt een verandermanager het over om medewerkers te laten wennen aan een nieuwe werkplek of locatie.
Neem direct contact op voor een vrijblijvend gesprek!
Neem direct contact op voor organisatieadvies. We reageren binnen één werkdag op je aanvraag.