GEMEENTE NIJKERK

Het begeleiden van een verandertraject richting een nieuw werkplekconcept

change management

Onze rol

Projectleider & Verandermanager

Locatie

Nijkerk

Looptijd

12 maanden
AANLEIDING
Gemeente Nijkerk streeft ernaar een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven. Vanwege financiële beperkingen bleek het niet haalbaar om voor elke medewerker een standaard werkplek beschikbaar te stellen, aangezien dit zou resulteren in een aanzienlijke uitbreiding van het nieuwe gemeentehuis. Het huidige stadhuis bood niet de benodigde faciliteiten om aan deze wensen te voldoen. Daarom werd besloten om een oud Rabobank-pand te verbouwen en uit te rusten met alle benodigde voorzieningen en middelen voor de gemeente, haar burgers en medewerkers.

DE OPDRACHT

Advies werkplekconcept en verandermanagement.

Een succesvolle overgang begeleiden van het management en medewerkers naar een nieuw werkplekconcept, het activiteit gericht werken en verhuizen naar de nieuwe locatie.

Onze werkzaamheden

De taak van de projectbegeleider werkplekconcept heeft verschillende interactieve sessies gehouden. Daarnaast is er een interventiewijzer opgesteld. Er is een communicatieplan ontwikkeld en succesvol uitgevoerd.
Begeleiden verandertraject
Stakeholder management
Adviseren in een nieuwe manier van werken
Team en management coaching
Het resultaat

De medewerkers van de gemeente Nijkerk zijn uitstekend voorbereid op de verhuizing naar hun nieuwe pand

Ze zijn in staat om nieuwe afspraken te maken en passen het concept van Activiteit Gericht Werken effectief toe. De medewerkers zijn volledig geïnformeerd en staan klaar voor de volgende fase.
”We hebben een goede basis kunnen leggen binnen de organisatie om het verandertraject naar een nieuw werkconcept zo soepel mogelijk te kunnen laten verlopen. Een basis waarbij de medewerkers binnen Gemeente Nijkerk op een transparante wijze manier zijn voorbereid op de toekomst!”
Anne-Céline Donkersloot, Projectleider. en Stefan Brons, Verandermanager.